onsdag 1 maj 2013

less talk more action

Pratade med min bror idag om min "kur" och sa att jag ätit enligt schema i två månader och att jag inte gått ner något.. Men minskat ett par centimeter runt magen... :)
Så sa brodern att du verkar testa mycket sånt där, skulle det inte bara vara lättare att äta sunt och inte fundera så mycket? Och hans fru tillade "du verkar vara ganska intresserad av mat och sånt".
och jo jag vet, det blir på tok för mycket prat om det, men det är svårt att låta bli också. För oftast när man träffar människor så möts man vid kaffebordet/matbordet och vad ska man då säga om man inte vill ha kex, bulle, smörgås, pasta eller annat...
Javisst har jag blivit mer intresserad av mat rent näringsmässigt och såklart väljer jag det goda före det äckliga :)
Men ibland önskar jag att jag kunde hålla tyst mer så jag inte tråkar ut min omgivning!! Sen kanske jag inte är det bästa kaffesällskapet om jag själv avstår från onyttigheter medan andra trycker i sig..
Idag har jag faktiskt fuskat och ätit mammas munkar.... Så det så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar