lördag 23 mars 2013

Gofatgo projekt: Ner med fettprocenten


Frukost:
Havregrynsgröt
100g bär
100g grynost

Lunch:
100g kött/fisk
200g valfria grönsaker
25g grynost

Mellanmål:
250g naturell kvarg
100g bär

Kvällsmat:
100g kött/fisk
200g valfria grönsaker
2 skivor Fazer REAL fullkornsbröd

Kvällsmål:
250g naturell kvarg
100g bär
1/2dl vetekli

Det här har varit mitt matschema snart i en månads tid!
Förväntningarna i början var stora eftersom det kändes som att jag hamnade att lägga om kosten helt och hållet. Magen började se lite mindre ut efter ett par veckor. Har följt med med måttband där jag har antecknat mina mått runt magen och har tagit fotografier från dag 1, dag 15 och snart dags för månadsbilden... :)
Vikten har inte gått ner så som jag hade trott. I princip har jag inte gått ner alls, i så fall bara nåt hundra gram typ. Vad detta beror på vet jag inte.
Jag har fuskat vid ett par tillfällen, oftast helgtid. Förra helgen till exempel var vi på trerätters middag med vänner och då fuskade jag.. Bäst går det in i veckorna tycker jag.
De dagar som jag drar gympapass har jag ätit lite mer kolhydrater  för att orka. Då har jag t.ex. lagat klyftpotatis och andra rotfrukter i ugnen. Mmmm :p

Det bästa med den här menyn är att jag tvingats börja äta mer grönsaker. Och det är ju faktiskt riktigt gott bara man orkar göra sallad och woka grönsaker.
Kvargen var riktigt äcklig i början men nu har jag vant mej vid den och kommer nog att äta mer kvarg också i fortsättningen eftersom det innehåller så mycket protein och lite fett. Kvargen mättar bra och det blir riktigt gott med bär, skivad banan och nötter t.ex.

Jag önskar att magen ska minska för gott nu! Vore ju trevligt inför sommaren också... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar