måndag 25 mars 2013

styrketräning

vårt nya gym är mitt nya favoritrum!!!
WOW vilken känsla när barnen äntligen är i säng och jag får stänga dörren efter mej och träna ostört, lyssna på musik och bara koncentrera mej på att träna!!
går inte att jämföra med när jag försökt träna typ efter att Lilja gått i säng då jag störde henne o vice versa.

Igår och idag har jag styrketränat. Bra ork och jag är nöjd. Igår t.ex. Gjorde jag plankan i 3 minuter. Och la för första gången på 50kg i maskinbänkpressen, gjorde 5 rep.
Idag la jag på 55 kg och klarade 3 rep. Halvvrålade och stånkade men klarade 3 och är riktigt nöjd. Gjorde även sidplankan och höll 40 sekunder på var sida, wow!
Har även börjat göra mer benövningar på multigymmet.
Min styrketräning har fått en rejäl boost tack vare det nya gymmet! Snart kommer även fler redskap, ska bli roligt det också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar