söndag 11 augusti 2013

Musik till timmarna

Håller på att planera höstens kurser för fullt! Vilket betyder att jag ska hitta passlig musik för seniorgympa. Jag är ganska noga med musiken, vill inte välja sån musik jag inte själv kan tänka mej att stå ut med en halv termin ;)

Den vanliga motionsgympan är lättast att välja, eftersom de flesta motionärer är nöjda så länge det är fart på och helt "normal" musik.
Barngympan är också lätt eftersom det inte behöver vara så mycket mer än uppvärmning och då brukar jag ha rörelse-sånger som alla kan. Har inte sjungit med hittills men lite funderar jag på att ta med "när trollmor har lagt de elva små trollen" och går runt och "binda svansar". Den skulle funka bra som nedvarvning på slutet.

Zumba Gold-övandet går också helt bra. Har övat fler gånger till DVD och igår lyssnade jag på CD:n när när jag körde bil. Sen man övat rörelserna så räcker det med att lyssna på musiken och gå igenom i huvudet vilka steg som kommer, när musiken ändrar osv. Sen man blir van med lyssnandet blir det lättare att öva. Och i den jäktiga småbarnsvardagen så får man ta övandet när tillfället ges.

 Imorgon är det dagisstart för sonen så nu gäller det att börja stiga upp tidigare och få gjort saker från morgonen. Ska säkert gå bra, men omställning är det nog från vår fria, lediga sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar