lördag 15 juni 2013

Kunileden

När det är sommar älskar jag att gå (utan barn) till Kunileden. Jag får typ aldrig med mej nån så Bettan får duga som sällskap. Hon är jätteduktig och håller sig nära mej och kommer när jag ropar.

Det är så vackert där i skogen. Jag njuter både kroppsligt och själsligt av terrängen och den fina naturen. Förra veckan gjorde jag min kunileden-debut för i år. Och jag hoppas det blir många fler gånger!








Jag tar alltid den korta rutten, den tar för mig 52minuter då jag joggar med jämn fart. Mitt rekord är 45min50sek :)  Då var jag i bra form, det var förra sommaren. Man skulle ju tro att jag är i bra form nu, men joggandet/löpning är färskvara..




Så här i efterhand fnissar jag åt mej själv att alla fotona är tagna från mitten/slutet på kunileden. Jag hade sån bra fart på i början och tänkte inte alls ta några bilder. Men sen kunde jag ju med gott samvete ta "paus" och gå en bit då jag tog fram telefonen... :D
Ganska torrt var det överlag, men jag blev lite våt i skorna mot slutet. Alltid lika störande. Och Bettan fick också gå via duschen när vi kom hem för hon lyckas alltid få skitiga tassar.
Blev helt chockerad dagen efter vilken otrolig träningsvärk jag fick. Väldigt bra träning att jogga i terräng!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar