lördag 22 juni 2013

midsommar med familjen och vänner

Igår firade vi midsommar. Massa mat, dryck och godsaker. Barnen lekte så fint med varandra så vi behövde inte skynda hem för barnens skull. Skönt!
Med tre bebismammor i sällskapet kändes det som att våra två var väldigt lättskötta. Riktigt skönt att ha den perioden förbi!!
Jag har många gånger förundrats över varför det är så många som vill ha barn väldigt tätt. Så här i efterhand tycker jag nog två år var väldigt kort tid. Nu är jag såklart glad för det men att inte hinna få någon slags paus mellan graviditet, babytid, amning osv är faktiskt ganska tufft! Inte omöjligt men tufft!! Ibland blir jag lite lessen att jag inte minns så mycket från babytiden med dottern medan jag minns allt från sonens... Men jag antar det blir så där när man har fullt upp.
Känns nog som om synen på en 2-åring har ändrat också. Mina krav och förhoppningar på min tvååring nu ser nog helt olika ut nu än för två år sen när jag fått min söta dotter.
nu skulle jag inte vilja vara gravid.. Men det är tur att mina kompisar har bebisar så får jag gosa med dom istället!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar