tisdag 16 april 2013

Nu är jag zumbainstruktör!






TADAA!!! Här står jag och visar upp min zumbalicens :) 


Kursen var över förväntan!  Teori varvat med ZUMBA, genomgång av de fyra olika basic-steps: Merengue, Salsa, Cumbia och Reggaeton. Hela kursen gick på engelska vilket var lite jobbigt ibland, men för det mesta var det toppen!! Min vän och granne var med mig hela helgen vilket gjorde det hela ÄNNU roligare! Om 4 veckor ska vi dra sommar-zumba tillsammans, det kommer att bli riktigt toppen! Wohoo!

Salsa och reggaeton är fortfarande mina favoriter men bara jag kommer igång med övandet så ska jag nog hitta cumbian och merengue också... :) Jag har inte riktigt hunnit landa från helgen än. Hela gårdagen gick åt att komma ikapp hushållsarbetet som ingen (?) ägnat sig åt sen jag åkte i fredags och idag hade vi en hel del program också.

Eftersom det är tänkt att jag ska dra Zumba Gold i höst så kommer jag att gå en till utbildning i sommar för att få den licensen, det borde vara en endagskurs så det blir säkert superkul det också! Vet inte riktigt varför, men jag tror jag kommer att passa som Gold-instruktör.

Jag har haft zumba i huvudet nu i flera veckor nu från morgon till kväll! Helt oftattbart att jag nu ska få börja dra zumba och sprida zumbaglädjen! Vem hade kunnat tro att jag skulle bli så här förzumbad? :) 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar